dimecres, de juny 25, 2008

Amb els "Torrats" !

La Festa Major de Mollet s’acosta i les colles ja tenen molt avançades les seves propostes. Tot i el desgast dels darrers anys, lògic d’altra banda, les colles segueixen sent l’autèntic motor participatiu d’una Festa que encara té moltes coses a millorar. Però d’això en parlarem un altre dia…

El suport municipal a les colles ha estat als darrers temps força millorable, comprometent fins i tot algunes vegades una continuïtat que només ha trobat la sortida de la seva pròpia creativitat i en la incorporació de molta gent jove de Mollet que les ha fet seves.

Em satisfà enormement que aquesta proposta d’animació festiva que vaig veure nèixer quan ningú no en donava un duro, i per la que em vaig mullar per facilitar el primer espai de trobada i treball, s’hagi arrelat i i hagi fet tot aquest trajecte fins avui. Ara ja són patrimoni de la ciutat i de tots aquells i aquelles que les han fetes viure amb el seu esforç i treball.

Totes dues colles molletanes, tant els “Torrats” com els “Morats”, mereixen una menció i una consideració destacable de la seva tasca. Però, com a mí, mai m’ha agradat això que feien alguns companys quan era regidor, de portar els dos mocadors per no haver-se de mullar, puc dir que al meu calaix només hi ha mocadors torrats. Tot i que, tenint una significació política a la ciutat, he preferit sovint evitar implicar-me activament, més que res pels tòtils que no entenen que un pot estar en una entitat simplement perquè li agrada, i no per fer “política”. Ha estat una mania meva; ara que, també us puc dir que amb el pas del temps, i veient el poc que s’han tallat d’altres, és una mania que crec un s’hauria de replantejar.

Al que anàvem, enguany els previs dels “ Torrats” pinten bé. La diversificació de propostes amb diferents accents, és un senyal de maduresa i de creixement positiu que farà que tothom es pugui sentir a gust. Fins i tot la tria dels grups que portaran pels seus actes, -Hierbabuena, Gertrudis i Strombers, entre d’altres- em sembla ha estat molt reeixida. No sé que em dóna que enguany la Festa tornarà a tenir color “torrat”.

A tots i totes,
Bona Festa Major !!